În perioada 21-24 februarie 2022, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu a fost gazda celei de-a doua întâlniri din cadrul proiectului ERASMUS+-” HIGH FIVE ” – No: 2020-1-TR01-KA201-093256. Profesori din Turcia, Italia, Spania, Portugalia și România au desfășurat pe parcursul acestor zile, activități legate de terapia prin dans. Terapia prin dans și mișcare, este o formă de art-terapie, este o combinație între dans și psihoterapie și pleacă de la ideea că mișcarea poate influența starea psihică, fiind, în acest context, o formă de exprimare și comunicare, menită să ajute elevii cu dizabilități să se dezvolte, să se vindece și să capete o stare generală de bine.

În prima zi directorul CSEI-Tg-Jiu, domnul Nicu Baiu, a adresat un mesaj de bun venit tuturor participanților. La activitățile de deschidere a mobilității în România a participat doamna Angelica Necsulea, inspector școlar pentru proiecte educaționale în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Gorj, alături de alți doi reprezentanți ai aceleiași instituții. Doamna Vladoiu Adela, în calitate de coordonator al echipei de proiect din România, a făcut o scurtă prezentare a agendei de mobilitate. Participanții prezenți s-au prezentat pe scurt.

Oaspeții au fost invitați de către organizatori la un tur al școlii. Aceștia au avut ocazia să se întâlnească cu profesorii și elevii școlii în timpul activităților la clasă. Elevii școlii, îndrumați de dnele profesor Simona Sgondea și Dana Marcu, au pregătit un spectacol în care și-au demonstrat talentul de dansatori. Spectacolul a cuprins un dans tradițional românesc, un dans modern, un moment de vals și un dans cu umbrele.

România a prezentat un curriculum pentru dans pe care l-a creat în cadrul proiectului. Acest curriculum a fost conceput pentru o perioadă de opt săptămâni, câte două ore pe săptămână. Competențele și activitățile din acest curriculum au ținut cont de caracteristicile elevilor cu cerințe educaționale speciale, acesta primind aprobarea partenerilor de proiect, iar fiecare dintre ei îl va pilota timp de opt săptămâni în școala proprie.

A doua zi a debutat cu Atelierul- „Arta dansului”, ce a fost organizat în colaborare cu Liceul de Artă Constantin Brăiloiu din Tg-Jiu, un liceu care are specialiști în domeniul dansului. Participanții au avut ocazia să observe modul în care se construiește un spectacol cu dans și muzică de mai multe genuri. Activitățile au continuat în cadrul unui curs de educație prin dans, susținut de domnul Dragoș Medrega, antrenor, dansator profesionist la Ansamblul „Doina Gorjului” și coordonator al Ansamblului „Nedeea” din Novaci.

În cadrul cursului, trainerul a abordat atât aspecte teoretice privind rolul pe care dansul îl are în dezvoltarea elevilor cu nevoi speciale, cât și exemple de bună practică din activitatea sa de instructor de dans. Ziua s-a încheiat cu o seara tradițională românească, ce a fost un atelier de lucru, în cadrul căruia participanții au avut ocazia să învețe câteva dansuri tradiționale românești. În același timp, a fost un schimb de experiență, deoarece fiecare țară a prezentat un dans specific.

Pe lângă activitățile descrise, partenerii au vizitat stațiunea montană Rânca, reprezentativă pentru județul Gorj și orașul Novaci, un oraș pitoresc de la poalele muntelui, unde tradițiile românești sunt bine păstrate. Au vizitat Casa de Cultură din Novaci, unde mai întâi au fost spectatori ai unei suite de dansuri ciobănești, pregătite de Ansamblul Folcloric „Nedeia”, după care au fost provocați să se transforme în elevi și împreună cu dansatorii ansamblului au învățat un dans specific zonei Novaci-Gorj.

Partenerii de proiect au avut ocazia să viziteze unele dintre cele mai importante atracții turistice din București – Palatul Parlamentului, Muzeul Antipa și Muzeul Național de Artă, precum și operele reprezentative ale celebrului sculptor Constantin Brâncuși, aflate la Târgu Jiu.

Ceremonia de acordare a certificatelor a avut loc în sala de conferințe a hotelului. Fiecare participant a primit un certificat care atestă participarea sa la mobilitate.